Bronie w ET

Strona Glowna
Poczatek
Bronie w ET
Klasy Postaci
Rangi i umiejetnosci
Mapy
O Autorze
Używanie Broni

 
Aby użyć broni zaznacz ją z list w Limbo Menu, a następnie naciśnij "FIRE" (lewy przycisk myszy albo klawisz "CTRL"). Dla karabinów maszynowych lub innych broni szybkostrzelnych, przytrzymaj klawisz, aby mieć nieprzerwany ogień, a klikaj, aby strzelać pojedynczymi, precyzyjnymi strzałami. Celownik na środku ekranu będzie Tobie wskazywał, gdzie strzelasz.
 


 

Krótkie serie albo pojedyncze strzały są bardziej precyzyjne i lepiej oszczędzają amunicję niż gwałtowne, nieprzerwane strzelanie jedną serią. Im dłużej strzelasz tym większy staje się twój celownik sygnalizując zwiększający się rozrzut broni i twoja precyzja strzału drastycznie się zmniejsza.
 
bulletSten MKIIS, Browning .30 MG i MG42 się przegrzewają i muszą się ostudzić jeśli się z nich strzela nieprzerwanie przez dłuższy czas. Te bronie mają małe okienko które ukazuje się w tle ikony broni, które staje się coraz bardziej czerwone jeśli broń się przegrzewa. Kiedy czerwony pasek zapełni całe okienko za ikoną broni słychać charakterystyczny syk i trzeba dać broni chwilkę odpocząć. Kiedy wreszcie broń się ostudzi znów można z niej strzelać.
bulletBronie wykorzystujące materiały wybuchowe, czyli PanzerFaust i granaty, wyrządzają szkody na "zdrowiu" gracza, gdy ten znajdzie się w ich polu rażenia.
bulletStrzały w głowę powodują większe obrażenia niż strzały w tułów czy kończyny.
bulletHełmy zmniejszają obrażenia od broni.
bulletKarabiny pół automatyczne i pistolety powodują większe obrażenia jeśli cel jest daleko.
bullet
 

Nóż (Klawiatura 1)

Nóż jest najbardziej prymitywną bronią i używa się go jako "ostatniej deski ratunku" gdy zabraknie ci amunicji wszelkiego rodzaju, lub naumyślnie, do zabijania po cichu.

Colt .45 ACP Luger 9mm
 

Pistolet (Klawiatura 2)
Wszyscy żołnierze Aliantów (Allies) noszą pistolety Colt .45, a żołnierz Osi (Axis) noszą pistolety typu Luger 9mm. Covert Op jest jedyną klasą która nosi pistolet z tłumikiem. Całkiem skuteczne, gdy stoimy gdzieś za rogiem i widzimy np. budującego coś Inżyniera, nic tylko wycelować i 2 razy w czoło


Bronie dwuręczne (Klawiatura 3 albo 0)

M1A1 Thompson MP40
 

M1A1 Thompson i MP40
Klasy Medyk i Field Ops noszą pistolety maszynowe(SMG - Sub-Machine Gun) - żołnierze Aliantów noszą SMG M1A1 Thompson, a żołnierze Osi SMG MP40. Wszystkie pozostałe klasy postaci mają wybór w podstawowej broni dwuręcznej. Podstawa do walki z przeciwnikiem, dobra szybkostrzelność, dobra celność.
 

M1S Garand K43
 

M1S Garand i K43 (Z tłumikiem)
Obie te wyspecjalizowane bronie snajperskie są zaopatrzone w tłumik i lunetę optyczną. Klawisz Alt-Fire (Z) powoduje włączenie trybu zbliżenia, a Zoom In (=) i Zoom Out (-) zmieniają widok (przybliżają i oddalają). Bronie z przybliżonym widokiem w lunecie są mniej celne przez drganie ręki podczas celowania. Pasek po lewej od celownika pokazuje jak bardzo stabilna jest broń (kolor zielony - broń najbardziej stabilna, pomarańczowy - średnio stabilna, i czerwony - broń nie jest stabilna). Strzelanie podczas kucnięcia lub leżenia pomaga w stabilizacji broni. Każdy ruch ciała(nie myszki) podczas, gdy mamy lunetę przy oku sprawia że pasek stabilizacji znowu staje się czerwony. Rada: jako, że hełm pochłania część siły pocisku dla pewnych head shotów dobrze jest celować w twarz - okolice nosa, zazwyczaj wchodzi instant kill.
 

 
FG42(Falshirmjaggergewehr-42) Karabin półautomatyczny, celownik optyczny był do niej dodatkiem, broni uzywali głównie niemieccy spadochroniarze. Alt-Fire (Z) powoduje włączenie lunety (przybliżenie). Strzelanie serią nie jest możliwe, gdy tryb widoku jest włączony na lunetę.
 


 

Sten MkII Silenced
Pistolet maszynowy, broń ta niepotrzebuje tłumika, ponieważ produkowano ją jako wersje ze zintegrowanym tłumikiem dźwięku; a to, że się przegrzewa w grze to chyba nieporuzumienie wynikające z niewiedzy autorów o broni z okresu II WŚ, bo tak naprawdę jak nawet broń by się przegrzała, przeciez nie mogłaby przestać strzelać!
Tak więc w grze, ma tylko jedną wadę - przegrzewa się bardzo łatwo więc należy strzelać z niego krótkimi seriami.
 
M1 Garand + M7 Wyrzutnia granatów
M1 Garand inżyniera może być przeładowany jedynie gdy cały magazynek (8 naboi) zostanie wystrzelany. Wystrzelenie ostatniego naboju z magazynka owocuje wyrzuceniem pustego magazynka i automatycznym załadowaniem M1 Garanda, dopóty, dopóki masz jeszcze amunicję. Gdy ta się skończy można używać broni do wystrzeliwywania w stronę przeciwnika granatów za pomocą specjalnej nasadki na czubku lufy. Broń celna i dobra, ale raczej na średnie i dalsze dystanse, silniejsza niż SMG lecz szybkostrzelność ma tu decydujący wpływ ponieważ jest to karabin samopowtarzalny. (przeładowywanie zostało naprawione w nowym ET Patchu)
 


 

K43 Gewehr-43 (G43)
Odpowiednik M1 Garanda w szeregach Axis, samopowtarzalny karabin z magazynkiem na 10 naboi. Strzela odrobinę słabiej ale większy magazynek rekompensuje tą stratę. Karabiny M1 Garand i K43 mają wbudowane wyrzutnie granatów. Wciskając Alt-Fire (Z) ładujesz granat do wystrzału. Gdy już granat zostanie wystrzelony, Alt-Fire musi zostać naciśnięte po raz kolejny by załadować następny granat. Wystrzeliwanie granatów powoduje ubytek paska mocy o połowę. Możesz nadal normalnie używać karabinu bez załadowanego granatu, ale wyrzutnia granatów musi być ciągle przypięta do karabinu.
 


Broń ciężka (Keyboard 3 or 0)

Ręczny karabin maszynowy MG42, Możesz strzelać z MG42 gdy stoisz, ale twoje strzały będą bardzo niecelne. Połóż się i wciśnij alt Fire aby rozstawić MG42 na dwunogu(bipodzie); twoje strzały będą teraz o wiele bardziej celne. Dobra zapora ogniowa, duża szybkostrzelność, całkiem dobra celność i potężna siła uderzenia pocisku sprawia, że jest to nie lada przeszkoda dla przeciwników. Trzeba jednak uważać na szybko przegrzewającą się lufę oraz mieć pod ręką dużo amunicji.
 
81mm Morser / 3 Inch Mortar
Zarówno Axis jak i Allies używają odmiany francuskiego projektu Brandt 81mm/3 Inch Mortar. Aby użyć moździerza, wciśnij klawisz Alt Fire (Z). Kiedy już moździerz zostanie rozstawiony, można zacząć strzelać pociskami przyciskając strzał (Fire). Wyniesienie (zasięg) i azymut (kierunek boczny) moździerza mogą być ustawiane przez ruszanie myszką używając celownika jako "przewodnika". Im niższy kąt wyniesiena, tym dalej moździerz będzie strzelać. Możesz oglądać wyniki swojego ostrzału na mapie (Command Map - G) lub na celowniku moździerza. Field Ops może wyznaczać cele dla twojego moździerza przez wzywanie ostrzału artyleryjskiego. Cel pojawi się na twojej mapie (Command Map) i na celowniku moździerza.
 
 
Panzerfaust
Panzerfaust jest jednostrzałową bronią jednorazowego użytku, która strzela potężnymi rakietami odłamkowymi mającymi dość duże pole rażenia. Strzelanie z Panzerfausta powoduje duży ubytek na pasku mocy. Broń ta nie może być odpalana w pozycji leżącej.
 


 

 

Miotacz Ognia

 
Miotacz ognia pod wpływem ciśnienia wystrzeliwuje strumień płonącego paliwa. Broń ta nie może być przeładowywana; cały zbiornik paliwa musi zostać zużyty zanim go będzie można znów napełnić. Płomień nie ma może zbyt dużego zasięgu ale zabójcze skutki dla cery przeciwnika. Płomienie odbijają się od ścian więc uwaga w korytarzach i przejściach.
 


 


 

Materiały wybuchoweKażdy z typów materiałów wybuchowych używa się w inny sposób:
 

Granaty (Klawiatura 4)

Granaty mogą być rzucane natychmiastowo przez naciśnięcie klawisza Fire - granat zostanie rzucony i eksploduje po około 5 sekundach, lub też naciśnij i przytrzymaj klawisz Fire aby uaktywnić 5 sekundowy zapalnik granatu, będziesz słyszeć tykanie, a po 5 sekundach granat eksploduje. Upewnij się że wyrzuciłeś/aś granat przed upływem 5 sek. inaczej wybuchniesz razem z nim :).

 

Dynamit (Klawiatura 6)

Dynamit ma zegar 30-to sekundowy. Dynamit jest używany głównie do niszczenia celu (objective). Tylko inżynier może podkładać i rozbrajać dynamit. Podkładanie dynamitu daje żółtą poświatę. Uzbrojony dynamit daje czerwoną, mrugającą poświatę. Im szybcie poświata miga tym mniej czasu zostało do wybuchu.

Ładunek Radiodetonacyjny i detonator (Klawiatura 6)

Pakunek ten jest zdalnie sterowanym ładunkiem wybuchowym o małym polu rażenia i może być używany wyłącznie przez Covert Opsa. Detonator radiowy wskaże ci poprzez miganie zielonej lampki kiedy jesteś na tyle blisko, aby odpalić ładunek. Czerwona lampka oznacza że jesteś zbyt daleko ładunku aby go zdetonować. Inżynierowie mogą rozbrajać Ładunki Radiodetonacyjne.

Miny (Klawiatura 6)

Miny mogą być tylko rozstawiane przez inżyniera. Gracze mogą widzieć miny rozstawione przez inżynierów ze swojej drużyny, gdyż są one zaznaczone flagami (czerwona flaga - Axis, niebieska flaga - Allies). Miny rozstawione przez wroga nie są zaznaczone flagami dopóty, dopóki nie zostaną zauważone przez Covert Opsa z twojej drużyny. Jeśli nadepniesz na minę usłyszysz syknięcie i zobaczysz smużkę dymu - czerwonego, jeśli wejdziesz na minę Axis i niebieskiego jeśli wdepniesz na minę Allies, co będzie oznaczało że mina została uzbrojona. Mina wybuchnie tylko wtedy gdy z niej zejdziesz. inżynier może rozbroić minę nawet wtedy, gdy gracz na niej stoi. Nawet miny twojej drużyny mogą cię zabić!!!!! Jeżeli miny zostaną zauważone na danym obszarze przez Covert Opsa, zostaniesz o tym powiadomiony poprzez komunikat radiowy.
 


 

Bronie stacjonarne i umocowane na pojazdach

Browning M1919A4 zamontowany .30 cal. karabin maszynowy Browning .30 MG jest zamontowaną na stanowisku bronią z której może korzystać każda klasa postaci..
 
Field Ops i Covert Ops są zaopatrzeni w lornetki jako część ich podstawowego ekwipunku. Inne klasy postaci mogą być wynagradzane Lornetkami co daje graczowi nowe pole manewru (może obserowować odległość przeciwnika), choć Lornetki nie dadzą takiemu graczowi możliwości wzywania nalotów lub dostrzegania rozłożonych min.
 
Copyright © 2007 - Mateusz

Wykorzystywanie materialow ze strony bez zgody autora jest zabronione!