|
Używanie Broni
Aby użyć broni zaznacz ją z list w Limbo
Menu, a następnie naciśnij "FIRE" (lewy przycisk myszy albo
klawisz "CTRL"). Dla karabinów maszynowych lub innych broni
szybkostrzelnych, przytrzymaj klawisz, aby mieć nieprzerwany
ogień, a klikaj, aby strzelać pojedynczymi, precyzyjnymi
strzałami. Celownik na środku ekranu będzie Tobie wskazywał,
gdzie strzelasz.
Krótkie serie albo pojedyncze strzały są
bardziej precyzyjne i lepiej oszczędzają amunicję niż
gwałtowne, nieprzerwane strzelanie jedną serią. Im dłużej
strzelasz tym większy staje się twój celownik sygnalizując
zwiększający się rozrzut broni i twoja precyzja strzału
drastycznie się zmniejsza.
| Sten MKIIS,
Browning .30 MG i MG42 się przegrzewają i muszą się ostudzić
jeśli się z nich strzela nieprzerwanie przez dłuższy czas.
Te bronie mają małe okienko które ukazuje się w tle ikony
broni, które staje się coraz bardziej czerwone jeśli broń
się przegrzewa. Kiedy czerwony pasek zapełni całe okienko za
ikoną broni słychać charakterystyczny syk i trzeba dać broni
chwilkę odpocząć. Kiedy wreszcie broń się ostudzi znów można
z niej strzelać. |
| Bronie
wykorzystujące materiały wybuchowe, czyli PanzerFaust i
granaty, wyrządzają szkody na "zdrowiu" gracza, gdy ten
znajdzie się w ich polu rażenia. |
| Strzały w
głowę powodują większe obrażenia niż strzały w tułów czy
kończyny. |
| Hełmy zmniejszają obrażenia od broni.
|
| Karabiny pół
automatyczne i pistolety powodują większe obrażenia jeśli
cel jest daleko. |
|
|
Nóż
(Klawiatura 1)
Nóż jest
najbardziej prymitywną bronią i używa się go jako
"ostatniej deski ratunku" gdy zabraknie ci amunicji
wszelkiego rodzaju, lub naumyślnie, do zabijania po
cichu. |
|
|
Colt .45 ACP |
Luger 9mm |
|
Pistolet (Klawiatura 2)
Wszyscy żołnierze Aliantów (Allies) noszą pistolety Colt
.45, a żołnierz Osi (Axis) noszą pistolety typu Luger
9mm. Covert Op jest jedyną klasą która nosi pistolet z
tłumikiem. Całkiem skuteczne, gdy stoimy gdzieś za
rogiem i widzimy np. budującego coś Inżyniera, nic tylko
wycelować i 2 razy w czoło |
Bronie dwuręczne (Klawiatura 3 albo 0)
|
|
M1A1 Thompson |
MP40 |
|
M1A1 Thompson i MP40
Klasy Medyk i Field Ops noszą pistolety maszynowe(SMG -
Sub-Machine Gun) - żołnierze Aliantów noszą SMG M1A1
Thompson, a żołnierze Osi SMG MP40. Wszystkie pozostałe
klasy postaci mają wybór w podstawowej broni dwuręcznej.
Podstawa do walki z przeciwnikiem, dobra
szybkostrzelność, dobra celność.
|
|
|
M1S Garand |
K43 |
|
M1S Garand i K43 (Z tłumikiem)
Obie te wyspecjalizowane bronie snajperskie są
zaopatrzone w tłumik i lunetę optyczną. Klawisz Alt-Fire
(Z) powoduje włączenie trybu zbliżenia, a Zoom In (=) i
Zoom Out (-) zmieniają widok (przybliżają i oddalają).
Bronie z przybliżonym widokiem w lunecie są mniej celne
przez drganie ręki podczas celowania. Pasek po lewej od
celownika pokazuje jak bardzo stabilna jest broń (kolor
zielony - broń najbardziej stabilna, pomarańczowy -
średnio stabilna, i czerwony - broń nie jest stabilna).
Strzelanie podczas kucnięcia lub leżenia pomaga w
stabilizacji broni. Każdy ruch ciała(nie myszki)
podczas, gdy mamy lunetę przy oku sprawia że pasek
stabilizacji znowu staje się czerwony. Rada: jako, że
hełm pochłania część siły pocisku dla pewnych head
shotów dobrze jest celować w twarz - okolice nosa,
zazwyczaj wchodzi instant kill.
|
|
FG42(Falshirmjaggergewehr-42)
Karabin
półautomatyczny, celownik optyczny był do niej
dodatkiem, broni uzywali głównie niemieccy
spadochroniarze. Alt-Fire (Z) powoduje włączenie
lunety (przybliżenie). Strzelanie serią nie jest
możliwe, gdy tryb widoku jest włączony na lunetę.
|
|
Sten MkII Silenced
Pistolet maszynowy, broń
ta niepotrzebuje tłumika, ponieważ produkowano ją jako
wersje ze zintegrowanym tłumikiem dźwięku; a to, że się
przegrzewa w grze to chyba nieporuzumienie wynikające z
niewiedzy autorów o broni z okresu II WŚ, bo tak
naprawdę jak nawet broń by się przegrzała, przeciez nie
mogłaby przestać strzelać!
Tak więc w grze, ma tylko jedną wadę - przegrzewa się
bardzo łatwo więc należy strzelać z niego krótkimi
seriami. |
|
M1 Garand + M7 Wyrzutnia
granatów
M1 Garand inżyniera może być przeładowany jedynie gdy
cały magazynek (8 naboi) zostanie wystrzelany.
Wystrzelenie ostatniego naboju z magazynka owocuje
wyrzuceniem pustego magazynka i automatycznym
załadowaniem M1 Garanda, dopóty, dopóki masz jeszcze
amunicję. Gdy ta się skończy można używać broni do
wystrzeliwywania w stronę przeciwnika granatów za
pomocą specjalnej nasadki na czubku lufy. Broń celna i
dobra, ale raczej na średnie i dalsze dystanse,
silniejsza niż SMG lecz szybkostrzelność ma tu
decydujący wpływ ponieważ jest to karabin
samopowtarzalny. (przeładowywanie zostało naprawione w
nowym ET Patchu)
|
|
K43 Gewehr-43 (G43)
Odpowiednik M1 Garanda w szeregach Axis, samopowtarzalny
karabin z magazynkiem na 10 naboi. Strzela odrobinę
słabiej ale większy magazynek rekompensuje tą stratę.
Karabiny M1 Garand i K43 mają wbudowane wyrzutnie
granatów. Wciskając Alt-Fire (Z) ładujesz granat do
wystrzału. Gdy już granat zostanie wystrzelony, Alt-Fire
musi zostać naciśnięte po raz kolejny by załadować
następny granat. Wystrzeliwanie granatów powoduje ubytek
paska mocy o połowę. Możesz nadal normalnie używać
karabinu bez załadowanego granatu, ale wyrzutnia
granatów musi być ciągle przypięta do karabinu.
|
Broń ciężka (Keyboard 3 or 0)
|
Ręczny karabin maszynowy MG42,
Możesz strzelać z MG42 gdy stoisz, ale twoje strzały
będą bardzo niecelne. Połóż się i wciśnij alt Fire aby
rozstawić MG42 na dwunogu(bipodzie); twoje strzały będą
teraz o wiele bardziej celne. Dobra zapora ogniowa, duża
szybkostrzelność, całkiem dobra celność i potężna siła
uderzenia pocisku sprawia, że jest to nie lada
przeszkoda dla przeciwników. Trzeba jednak uważać na
szybko przegrzewającą się lufę oraz mieć pod ręką dużo
amunicji.
|
|
81mm Morser / 3 Inch Mortar
Zarówno Axis jak i Allies używają odmiany francuskiego
projektu Brandt 81mm/3 Inch Mortar. Aby użyć moździerza,
wciśnij klawisz Alt Fire (Z). Kiedy już moździerz
zostanie rozstawiony, można zacząć strzelać pociskami
przyciskając strzał (Fire). Wyniesienie (zasięg) i
azymut (kierunek boczny) moździerza mogą być ustawiane
przez ruszanie myszką używając celownika jako
"przewodnika". Im niższy kąt wyniesiena, tym dalej
moździerz będzie strzelać. Możesz oglądać wyniki swojego
ostrzału na mapie (Command Map - G) lub na celowniku
moździerza. Field Ops może wyznaczać cele dla twojego
moździerza przez wzywanie ostrzału artyleryjskiego. Cel
pojawi się na twojej mapie (Command Map) i na celowniku
moździerza.
|
|
Panzerfaust
Panzerfaust jest jednostrzałową bronią jednorazowego
użytku, która strzela potężnymi rakietami odłamkowymi
mającymi dość duże pole rażenia. Strzelanie z
Panzerfausta powoduje duży ubytek na pasku mocy. Broń
ta nie może być odpalana w pozycji leżącej.
|
|
Miotacz Ognia
Miotacz ognia pod wpływem ciśnienia
wystrzeliwuje strumień płonącego paliwa. Broń ta nie
może być przeładowywana; cały zbiornik paliwa musi
zostać zużyty zanim go będzie można znów napełnić.
Płomień nie ma może zbyt dużego zasięgu ale zabójcze
skutki dla cery przeciwnika. Płomienie odbijają się od
ścian więc uwaga w korytarzach i przejściach.
|
Materiały wybuchoweKażdy z typów materiałów
wybuchowych używa się w inny sposób:
|
Granaty
(Klawiatura 4)
Granaty
mogą być rzucane natychmiastowo przez naciśnięcie
klawisza Fire - granat zostanie rzucony i eksploduje po
około 5 sekundach, lub też naciśnij i przytrzymaj
klawisz Fire aby uaktywnić 5 sekundowy zapalnik granatu,
będziesz słyszeć tykanie, a po 5 sekundach granat
eksploduje. Upewnij się że wyrzuciłeś/aś granat przed
upływem 5 sek. inaczej wybuchniesz razem z nim :).
|
|
Dynamit
(Klawiatura 6)
Dynamit ma zegar 30-to sekundowy.
Dynamit jest używany głównie do niszczenia celu (objective).
Tylko inżynier może podkładać i rozbrajać dynamit.
Podkładanie dynamitu daje żółtą poświatę. Uzbrojony
dynamit daje czerwoną, mrugającą poświatę. Im szybcie
poświata miga tym mniej czasu zostało do wybuchu. |
|
Ładunek
Radiodetonacyjny i detonator (Klawiatura 6)
Pakunek
ten jest zdalnie sterowanym ładunkiem wybuchowym o małym
polu rażenia i może być używany wyłącznie przez Covert
Opsa. Detonator radiowy wskaże ci poprzez miganie
zielonej lampki kiedy jesteś na tyle blisko, aby odpalić
ładunek. Czerwona lampka oznacza że jesteś zbyt daleko
ładunku aby go zdetonować. Inżynierowie mogą rozbrajać
Ładunki Radiodetonacyjne. |
|
Miny
(Klawiatura 6)
Miny mogą być tylko rozstawiane przez
inżyniera. Gracze mogą widzieć miny rozstawione przez
inżynierów ze swojej drużyny, gdyż są one zaznaczone
flagami (czerwona flaga - Axis, niebieska flaga -
Allies). Miny rozstawione przez wroga nie są
zaznaczone flagami dopóty, dopóki nie zostaną
zauważone przez Covert Opsa z twojej drużyny. Jeśli
nadepniesz na minę usłyszysz syknięcie i zobaczysz
smużkę dymu - czerwonego, jeśli wejdziesz na minę Axis
i niebieskiego jeśli wdepniesz na minę Allies, co
będzie oznaczało że mina została uzbrojona. Mina
wybuchnie tylko wtedy gdy z niej zejdziesz. inżynier
może rozbroić minę nawet wtedy, gdy gracz na niej
stoi. Nawet miny twojej drużyny mogą cię zabić!!!!!
Jeżeli miny zostaną zauważone na danym obszarze przez
Covert Opsa, zostaniesz o tym powiadomiony poprzez
komunikat radiowy.
|
Bronie stacjonarne i
umocowane na pojazdach
|
Browning M1919A4 zamontowany .30 cal.
karabin maszynowy
Browning .30 MG jest zamontowaną na stanowisku bronią z
której może korzystać każda klasa postaci..
|
Field Ops i Covert Ops są zaopatrzeni w
lornetki jako część ich podstawowego ekwipunku. Inne klasy
postaci mogą być wynagradzane Lornetkami co daje graczowi
nowe pole manewru (może obserowować odległość
przeciwnika), choć Lornetki nie dadzą takiemu graczowi
możliwości wzywania nalotów lub dostrzegania rozłożonych
min.
|
|
|
|
|